Cahaya pada bahagian hitam mata adik ini merupakan petanda kanser - Inisiatif KCPbantu - Laman Bantuan Sosial Setempat Rakyat Malaysia

Inisiatif KCPbantu - Laman Bantuan Sosial Setempat Rakyat Malaysia

Saluran setempat memaparkan senarai golongan kurang bernasib baik / B40 / asnaf di Malaysia yang memerlukan bantuan. Sumbangan boleh disalurkan terus kepada pemohon berdasarkan maklumat yang terdapat di dalam artikel. Sebarang urusan atau pertanyaan sila emel ke: [email protected]

Advertisement Top





Shah Alam - Assalamualaikum dan salam sejahtera. Umurnya baru mencecah setahun dan lapan bulan, namun dugaan yang ditanggung oleh anak ...

Cahaya pada bahagian hitam mata adik ini merupakan petanda kanser



Shah Alam - Assalamualaikum dan salam sejahtera. Umurnya baru mencecah setahun dan lapan bulan, namun dugaan yang ditanggung oleh anak kecil ini cukup berat.

Adik Nur Aqilah Adawiyah didiagnosis menghidap tumor di mata kirinya dan terpaksa dikeluarkan kerana risiko merebak ke organ lain.

Kisah adik perempuan comel ini yang sebelum ini mengharapkan bantuan orang ramai untuk meringankan beban rawatan pembedahan di Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia.

Ayahnya, Muhammad Shazuli Zaini, 31, menghela nafas lega ketika anak keduanya selamat menjalani pembedahan pada Jumaat lalu.

"Sekarang mata masih dijahit. Mungkin dalam dua minggu doktor akan meletakkan 'mata batu' sebentar.

"Saya meminta doa orang ramai agar dapat berdoa agar Adawiyah cepat sembuh dan kembali aktif," katanya yang bekerja sebagai penyelia pembersihan di Shah Alam, Selangor.

Berkongsi mengenai penggalangan dana sebelumnya, bapa kepada dua anak itu terpaksa meminjam wang dari adik-beradiknya untuk menampung kos pembedahan yang perlu disegerakan sebelum memohon bantuan kewangan dengan agensi yang berkaitan.

"Sebenarnya, kita tidak tahu bahawa sinar mata hitamnya adalah barah. Adawiyah tidak menunjukkan perbezaan. Hanya dengan memeriksa mata dengan pakar, kita akan tahu.

"Ketika doktor mengatakan sudah agak terlambat karena mata kirinya terkena dan harus dikeluarkan, kami tenang dengan ketentuan takdir," katanya sambil menangis.

Namun, jauh di sudut hati Muhammad Shazuli berdoa agar anaknya terus sihat dan membesar seperti anak-anak lain walaupun dia hanya bergantung pada sebelah mata.

"Ayah mana yang paling mahukan anaknya sendiri, bukan? Saya akan berusaha sedaya upaya untuk memastikan Adawiyah bahagia dan menyayangi dirinya sendiri.

"Kekurangan itu bukan halangan untuk dia berjaya dan doa kita akan menemaninya sehingga dia berjaya nanti ... Insha Allah," katanya penuh harapan.

Apapun, doakan doa yang baik untuk adik Adawiyah ini agar dia cepat sembuh dan terima kasih atas bantuan semua. Sumbangan boleh disalurkan ke akaun bank berikut milik ayah kandung Adawiyah atas nama Muhammad Shazuli bin Zaini atau hubunginya:

018-2534985
Progress:

RM5000 raised

Goal: RM5000



blog counter views

0 comments:

Kongsi Portal Ini