Sel kanser merebak ke otak, ibu tunggal rayu bantuan untuk anak - KCPbantu - Laman Bantuan Sosial Setempat Rakyat Malaysia

KCPbantu - Laman Bantuan Sosial Setempat Rakyat Malaysia

Saluran setempat memaparkan senarai golongan kurang bernasib baik di Malaysia yang memerlukan bantuan. Sumbangan boleh disalurkan terus kepada pemohon berdasarkan maklumat yang terdapat di dalam artikel. Sebarang urusan atau pertanyaan sila emel ke: [email protected]

Advertisement Top




Kota Bharu - Assalamualaikum. Saya adalah ibu kepada Nur Hasfiza Aswaty binti Ayub. Anak saya disahkan menghidap kanser neuroblastoma ta...

Sel kanser merebak ke otak, ibu tunggal rayu bantuan untuk anak


Kota Bharu - Assalamualaikum. Saya adalah ibu kepada Nur Hasfiza Aswaty binti Ayub. Anak saya disahkan menghidap kanser neuroblastoma tahap 4 sejak bulan 5 pada tahun ini.

Saya hanya berkerja sebagai pembantu di kantin sekolah sebelum anak saya disahkan ada kanser, dan saya hanya ibu tunggal (bercerai hidup).

Setelah anak saya sakit saya tidak dapat berkerja disebabkan rawatan intensif kimoterapi terhadap anak saya.

Anak saya telah membuang tumor kanser pada 19.9.2019 di Hospital Raja Perempuan Zainab II. Tapi malangnya pada 10 Oktober telah buat ct scan brain dan result telah menunjukan sel kanser telah merebak di tengkorak kepala dan yang terbaru doctor mengatakan ada ketulan di limpa.

Saya masih ada 2 orang anak lagi yang umur 12 tahun dan 6 tahun, yang umur 12 tahun terpaksa diberhentikan sekolah kerana saya tidak mampu membayar tuisyen untuk UPSR dan saya mengambil keputusan menghantar ke pondok. 

Anak saya yang usia 6 tahun dijaga sepenuhnya oleh ibu saudara saya. Tahun depan akan melangkah ke tahun 1 dan satu apa pun persiapan tidak dapat dilakukan lagi.

Saya penerima bantuan JKM atas kelayakan ibu tunggal dan hanya menerima RM300 sahaja, dengan keadaan saya yang tidak berkerja dan perlu berulang alik ke hospital duit JKM itu tidak mencukupi kerana saya juga perlu membeli pampers bila anak saya perlu kimo.

Alhamdulillah, baru lepas kimoterapi. Nur baru mula nak makan. Walaupun masih lagi letih dengan kesan kimo. Kuat bangkit sebab harapan Nur nak sihat. Nur nak pergi sekolah katanya. Ummi hanya iakan ja. Yang sebenarnya rawatan Nur masih panjang lagi.

Dengan rendah diri saya memohon bantuan sedikit untuk meringankan beban saya. Jika tidak dapat membantu saya dengan wang ringgit saya harap dapat membantu dengan share kisah ini.

Orang ramai yang ingin membantu boleh salurkan ke akaun bank berikut atas nama Emy Ezilliani bt Muhd Saidi:

Emy Ezilliani
Progress:

RM0 raised

Goal: RM2000



blog counter views

0 comments:

Kongsi Portal Ini